Regulamin sklepu

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

§ 1

POSTANOWIENIA WSTĘPNE

1. W rozumieniu niniejszego Regulaminu:
  • sklepem internetowym jest Paweł Bajus Palarnia Kawy Gold Trommel, prowadzona przez wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), NIP 692-133-19-30, REGON 390790385, dostępny pod adresem internetowym GoldTrommel.pl. Adres prowadzonej działalności gospodarczej: ul. Gerberowa 15, 59-101 Polkowice. Telefon: (+48) 790 223 233, mail: biuro@goldtrommel.pl
  • kupującym jest zarówno konsument w rozumieniu przepisu art. 221 ustawy – kodeks cywilny jak i przedsiębiorca w rozumieniu przepisu art. 431 w/w ustawy,
  • umową zawartą na odległość – umowa sprzedaży zawarta z kupującym na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość.
2. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży na odległość, wnoszenia i rozpatrywania reklamacji Kupującego, oraz zwrotu towaru, za pośrednictwem Sklepu internetowego.
3. Kupujący przed zarejestrowaniem swojego indywidualnego konta w Sklepie internetowym lub przed złożeniem zamówienia ma obowiązek zapoznania się z treścią niniejszego Regulaminu oraz Polityką Prywatności.
4. Dokonując zarejestrowania konta lub złożenia zamówienia Kupujący akceptuje w pełni postanowienia niniejszego Regulaminu oraz Polityki Prywatności.
5. Informacje podane w Sklepie internetowym (tj. ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje) stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 kc. Żadna z informacji podanych w Sklepie internetowym nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.
6. Podana cena towaru nie obejmuje kosztu dostawy towaru do Kupującego, który pokrywa Kupujący, a o którym jest informowany podczas składania zamówienia w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
7. Cena towaru zamieszczona na stronie Sklepu internetowego wyrażona jest w złotych polskich i zawiera podatek VAT.

§ 2

SKŁADANIE I REALIZACJA ZAMÓWIEŃ ORAZ PŁATNOŚCI

1. Składanie zamówień przez Kupującego na towary znajdujące się w asortymencie Sklepu internetowego możliwe jest:
  • po założeniu Konta o którym mowa w § 3 Regulaminu albo
  • przez podanie niezbędnych danych o których mowa w ust. 2 umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
2. Do realizacji zamówienia niezbędne jest podanie przez Kupującego następujących danych:
  • imię i nazwisko,
  • adres zamieszkania (ulica, kod pocztowy, miejscowość oraz województwo),
  • adres dostawy (jeśli jest inny niż adres zamieszkania),
  • kontaktowych: adresu e-mail oraz numeru telefonu, w celu weryfikacji zamówienia.
3. W przypadku Kupujących będących konsumentem Sklep internetowy wystawia do zamówienia paragon, natomiast warunkiem otrzymania faktury VAT w przypadku Kupującego będącego przedsiębiorcą jest podanie przez niego poprawnych danych identyfikujących podmiot wraz z numerem identyfikacji podatkowej.
4. Kupujący upoważnia Sklep internetowy do wystawiania faktur VAT bez podpisu oraz akceptuję przesyłanie faktur drogą elektroniczną.
5. Zamówienie Kupującego, czyli oferta zawarcia umowy sprzedaży towaru dostępnego w Sklepie internetowym, składane jest za pośrednictwem funkcjonalności udostępnionej na stronie internetowej Sklepu internetowego i oznacza dokonanie wyboru towaru z podaniem wszystkich istotnych składników zamówienia.
6. Sklep internetowy niezwłocznie tj. w terminie nie dłuższym jak 2 dni, po otrzymaniu oferty potwierdza Kupującemu jej przyjęcie, za pośrednictwem wiadomości przesłanej na adres poczty elektronicznej Kupującego.
7. Sklep internetowy może, w terminie wskazanym w ust. 6 odmówić przyjęcia oferty w całości lub w części, jeśli jej realizacja będzie niemożliwa.
8. Momentem zawarcia umowy sprzedaży jest potwierdzenie Kupującemu przez Sklep internetowy przyjęcia zamówienia, o którym mowa w ust. 6.
9. Sklep internetowy przystępuje do realizacji złożonego zamówienia:
a) przy zamówieniach ze sposobem płatności „za pobraniem” – po przyjęciu przez Sklep internetowy oferty złożonej przez Kupującego za pośrednictwem funkcjonalności udostępnionej na stronie internetowej Sklepu internetowego. Maksymalna wartość zamówienia przy takim zamówieniu wynosi 500 zł brutto.
b) przy pozostałych zamówieniach - po przyjęciu przez Sklep internetowy oferty złożonej przez Kupującego za pośrednictwem funkcjonalności udostępnionej na stronie internetowej Sklepu internetowego i opłaceniu zamówienia przez Kupującego, przez które rozumie się zaksięgowanie środków na rachunku bankowym Sklepu internetowego lub otrzymanie przez Sklep internetowy potwierdzenia o pozytywnym zakończeniu transakcji w przypadku elektronicznych systemów transakcyjnych, obejmujących całą kwotę wynikającą z ceny sprzedaży i kosztów dostawy.
10. Niekompletne Zamówienie, które nie zawiera danych o których mowa w § 2 ust. 2, niezbędnych do jego realizacji lub które nie zostało opłacone w rozumieniu przepisu § 2 ust. 9 pkt. „b” - zostaje anulowane po upływie 7 dni od dnia następnego po dniu złożenia niekompletnego zamówienia.
11. Sklep internetowy zastrzega sobie prawo odmowy realizacji zamówienia w przypadku nieodebrania przez Kupującego poprzedniego zamówienia.
12. Nieodebranie zamówienia przez Kupującego jest traktowane jako odstąpienie od umowy przez Kupującego z przyczyn leżących po jego stronie i stanowi podstawę do obciążenia Kupującego kosztami wysyłki oraz ewentualnych kosztów wyprodukowania towaru na zamówienie Kupującego.
13. Dostawa towarów realizowana jest na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, chyba że strony Umowy Sprzedaży postanowiły inaczej. Dostawa zamówienia realizowana jest przez firmę kurierską wybraną podczas realizacji zamówienia.
14. Zamówienie przyjęte przez Sklep internetowy zostanie wysłane na adres wskazany przez Kupującego w ciągu 2 dni roboczych od wypełnienia warunków określonych w ust. 9, chyba że w opisie produktu zaznaczono inny termin.
15. Sklep internetowy nie ponosi odpowiedzialności za wydłużenie terminu realizacji zamówienia lub uniemożliwienie realizacji zamówienia z przyczyn od niego niezależnych, w szczególności opóźnienia w realizacji operacji bankowych bądź wadliwego sposobu świadczenia usług przez dostawcę zamówienia.

§ 3

REJESTROWANIE KONTA W SKLEPIE INTERNETOWYM

1. Kupujący ma możliwość założenia w sklepie internetowym swojego indywidualnego Konta. W tym celu należy wypełnić Formularz rejestracyjny, zawierający następujące dane:
  • Imię i nazwisko lub Nazwę Firmy wraz z prawidłowym nr NIP,
  • Adres (ulica, nr lokalu),
  • Kod pocztowy, Miejscowość,
  • Nr telefonu,
  • E-mail.
2. Założenie Konta w Sklepie internetowym jest darmowe.
3. W każdej chwili Kupujący, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat, ma możliwość usunąć Konto poprzez wysłanie do sklepu internetowego stosownego żądania, za pośrednictwem emaila lub pisemnie na adres wskazany w § 1 ust. 1.

§ 4

ODSTĄPIENIE OD UMOWY

1. Kupujący będący konsumentem, który zawarł umowę na odległość,  może od niej odstąpić w terminie 14 dni od jej zawarcia bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, za wyjątkiem przypadków wskazanych w ust. 11, i z wyjątkiem kosztów określonych w ust. 6 i 7.
2. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od objęcia rzeczy w posiadanie przez Kupującego lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która obejmuje  wiele  rzeczy dostarczanych osobno,  partiami  lub  w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części.
3. Kupujący odstępuje od zawartej umowy sprzedaży składając Sprzedającemu pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy drogą korespondencyjną na adres Sklepu internetowego wskazany w § 1 Regulaminu.
4. Wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 1, a załącznik nr 2 określa podstawowe informacje dotyczące prawa odstąpienia od umowy do niniejszego Regulaminu.
5. W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej na odległość, umowę uważa się za niezawartą.
6. W przypadku odstąpienia od umowy Kupujący ma obowiązek zwrócić rzecz Sklepu internetowego niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem. Kupujący ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
7. Sklep internetowy niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zwraca Kupującemu wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy. Jeżeli Kupujący wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep internetowy, Sklep internetowy nie jest zobowiązany do zwrotu Kupującemu poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
8. Kupujący w momencie zwrotu, zobowiązany jest do zwrotu wszystkich produktów gratisowych lub zakupionych w preferencyjnej cenie, których warunkiem otrzymania lub otrzymania w preferencyjnej cenie był zakup zwracanych produktów.
9. Sklep internetowy dokonuje zwrotu płatności na rachunek wskazany przez Kupującego.
10. Sklep internetowy może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Kupującego do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Kupującego dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
11. Kupujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
12. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Kupującemu w odniesieniu do umów sprzedaży:
  • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia – w szczególności: kawa.
  • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu – w szczególności: kawa.
  • w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu i zamontowaniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.

§ 5

REKLAMACJE

1. Sklep internetowy jest odpowiedzialny względem Kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną. Jeżeli Kupującym jest Przedsiębiorca, strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
2. Podstawę i zakres odpowiedzialności Sklepu internetowego wobec Kupującego z tytułu rękojmi za wadę fizyczną lub prawną określa ustawa z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks Cywilny.
3. W przypadku wystąpienia wady zakupionego w Sklepie internetowym towaru Kupujący ma prawo do reklamacji w oparciu o w/w przepisy.
4. Reklamację można złożyć w następujący sposób:
  • pisemnie na adres Sklepu internetowego określony w § 1 Regulaminu,
  • w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty e-mail na adres: biuro@goldtrommel.pl
5. Reklamacja powinna zawierać:
  • imię i nazwisko Kupującego,
  • nazwę towaru oraz datę zakupu,
  • datę wystąpienia wady,
  • opis i rodzaj dostrzeżonej wady,
  • żądanie Kupującego związane z doprowadzeniem towaru do stanu zgodności z Umową sprzedaży.
6. Sklep internetowy rozpatruje reklamację i informuje Kupującego o sposobie jej rozpatrzenia niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od daty jej wniesienia.
7. Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w § 1 niniejszego Regulaminu.
8. Koszty przesyłki związane z wysyłką reklamacji uznanej pokrywa Sklep internetowy.
9. Przesyłka powinna być sprawdzona przez Kupującego w obecności kuriera, w szczególności pod kątem ewentualnych uszkodzeń zewnętrznych W razie stwierdzenia uszkodzenia przesyłki należy w obecności kuriera spisać protokół uszkodzenia, a w przypadku odmowy spisania takiego protokołu przez kuriera należy odmówić przyjęcia przesyłki widocznie uszkodzonej.

§ 6

Oferowane metody dostawy oraz płatności

1. Kupujący może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu:
  • Przesyłka kurierska, przesyłka kurierska pobraniowa,
  • Paczkomaty,
  • Odbiór osobisty dostępny pod adresem: ul. Gerberowa 15, tylko po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu.
2. Kupujący może skorzystać z następujących metod płatności:
  • Płatność za pobraniem,
  • Płatność przelewem na konto Sklepu internetowego,
  • Płatności elektroniczne,
  • Płatność kartą płatniczą - operatorem kart płatniczych jest PayPro SA Agent Rozliczeniowy, ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 779-236-98-87, Regon 301345068.
3. Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się za stronach Sklepu.

§ 7

Informacje ogólne

1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie następujące przepisy:
  • ustawy - kodeks cywilny, w szczególności w części dotyczącej sprzedaży,
  • ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U. 2014 r. poz. 827 ze zm.).
2. Sklep internetowy nie ponosi odpowiedzialności za przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane w szczególności siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Kupującego.
3. W przypadku gdy Kupujący nie jest konsumentem z chwilą wydania towaru przewoźnikowi przechodzą na Kupującego korzyści i ciężary związane z towarem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej jego utraty lub uszkodzenia. Sklep internetowy w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie towaru powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Kupującemu oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
4. Sklep internetowy zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, w szczególności w przypadku zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
5. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sklepem internetowym a Kupującym niebędącym konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sklepu internetowego.